close
تبلیغات در اینترنت
چگونگی شروع بدنسازی از ابتدا تا انتها

سایت تخصصی و آموزشی بدنسازی و تناسب اندام

بدنسازی یکی از پرافتخارترین و قدیمی ترین ورزش های جهان است.این ورزش شما را سالم و خوش فرم میکند.به به عنوان یه یک بدنساز مبتدی،این ورزش به شما اعتماد به نفس بالایی میدهد.در این مقاله بصورت ساده به چگونگی شروع بدنسازی خواهیم پرداخت.باحال ترین چیز در مورد بدنسازی این است که ،مناسب همه است:  بدین معنی که چه شما 20 یا 50 سال داشته باشید، مرد یا زن باشید،شما میتوامید تمرینات مبتدی بدنسازی را انجام دهید و عضله سازی،چربی سوزی،اضافه کردن وزن،و یا فقط بدنی خوش فرم بسازید.  بهرحال،این ورزش میتواند…

banner
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

بهترین بدنساز از نظر شما









بدنسازی

بدنسازی یکی از پرافتخارترین و قدیمی ترین ورزش های جهان است.این ورزش شما را سالم و خوش فرم میکند.به به عنوان یه یک بدنساز مبتدی،این ورزش به شما اعتماد به نفس بالایی میدهد.در این مقاله بصورت ساده به چگونگی شروع بدنسازی خواهیم پرداخت.

باحال ترین چیز در مورد بدنسازی این است که ،مناسب همه است:

 بدین معنی که چه شما 20 یا 50 سال داشته باشید، مرد یا زن باشید،شما میتوامید تمرینات مبتدی بدنسازی را انجام دهید و عضله سازی،چربی سوزی،اضافه کردن وزن،و یا فقط بدنی خوش فرم بسازید.

 بهرحال،این ورزش میتواند به سخت ترین ورزش جهان تبدیل شود،اگرکه افراد مبتدی توقع داشته باشند که ،یک شبه راه صد ساله را بروند،وشب بخواند و فردا مانند آرنولد شوارزنگر از خواب بلند شوند. 

بهرصورت،بدنسازی بلیت شوارزنگر به زندگی بهتر بود.او را از یک نوجوان،مبتدی بدنسازی،که در روستایی دور افتاده در اتریش بود،به بهترین بدنساز تمام دوران ها و ستاره فیلم های اکشن تبدیل کرد.

عجب راه درازی از یک بدنساز مبتدی به فرماندار کالیفرنیا شدن.این اتفاق میتواند برای شما هم رخ دهد،چرا که نه؟

شما میتوانید از بدنسازی به هر آنچه که میخواهید برسید.بسیاری از افراد،به عنوان یک مبتدی بدنسازی،میگویند،چگونه باید شروع کرد؟.بهترین برنامه بدنسازی برای ما چیست،و چه غذاهایی باید ما بخورین،و تعدادی زیادی سوال دیگر که قطعا تمام تازه کارها میپرسند

بدنسازی

بخش یک از هفت :

هدف گذاری

هدف خود را مشخص کنید.هرکسی میتواند شروع به بدنسازی کند،اما ما همه دلیل هایی متفاوت داریم.برای مثال،مارکوس رول،غول آلمانی،و بدنساز دیوانه،آنطور که طرفدارانش اورا صدا میزنند.سعی کنید اهداف معقول داشته باشید.

هر چیزی که هدف شما باشد،شما باید هدف خود را قبل شروع بدنسازی برای خود مشخض کنید.

چه مرد باشید چه زن این برای شما بسیار آسان تر است که به آن برسید و به شما روحیه ی رسیدن به اهداف بلندتر را میدهد.

بخش دو از هفت :

خود را آماده کنید

بدنسازی

1-پیدا کردن باشگاه

به عنوان مبتدی،شما باید یک باشگاه نزدیک به محل زندگیتان بیابید و بسیار خوب است که بتوانید پیاده آنجا بروید،زیرا که بهانه های شما را برای نرفتن ،توجیه میکند،جو باشگاه نیز بسیار مهم است چون کمک میکند که بهتر تمرکز کنید و نتایج بهتری کسب کنید.

از خود بپرسید که چه برای شما بهتر است.که در یک باشگاه که تمامی افراد آن حرفه ای هستند به شما بیشتر کمک میکند و یا باشگاهی که مخصوص افراد عادی است؟.

 بدنسازی

2-پیدا کردن یار تمرینی

ورزش بدنسازی چالش های زیادی دارید که تمام افراد مبتدی،نمیتوانند از پس آن برآیند،در واقع نود درصد از مبتدیان نمیتوانند به اهداف خود مانند،ساختن عضله،سوختن چربی،اضافه کردن وزن،و غیره برسند،چونکه پشتیبانی و حمایت کافی که همه تازه کار ها به آن نیاز دارند را دریافت نمیکنند.

تنها ده درصد میتوانند ادامه دهند و به اهداف خود برسند.یک خانم مبتدی را در نظر بگیرید،آیا اوموفق میشوداگر که بدون کمک تمرین کند؟.ابته که نه،اما همه نمیتوانند برای خود مربی شخصی داشته باشند.این دلیلی است که یار تمرینی را بسیار مهم میکند.مخصوصا برای میتدیان بدنسازی.

دوست خودرا که هدف یکسانی با شما دارند همراه خود ببرید ،همچنین میتوانند در باشگاه یار تمرینی پیدا کنید.خود انتخاب میکنید.نکته اسنجاست که یار تمرینی به شما حمایت و انگیزه ی لازم برای رسیدن به هدفتان را میدهد.

بخش سه از هفت:

بدنسازی

کمی کمک بگیرید

به عنوان یه مبتدی شما باید به دنبال کمک باشید.باشگاهای زیادی ،مربی خصوصی دارند که میتواند به شما نوع بدنتان،غذاهای مورد نیاز،و برنامه ی تمرینی مناسب برای هدفتان را به شما بدهد.

همچنین باید شما با دکتر خود در مورد رژیم غذایی تان بپرسید و همچنین در مورد برنامه ی بدنسازی که آغاز کرده کرده اید بپرسید.مخصوصا برای مبتدیان خانم،زیرا که مراقبت بسیار بالایی لازم دارند.

بخش چهار از هفت:

بدنسازی

اطلاعات کسب کنید

یکی از مهم ترین قدم هایی که باید به عنوان یک مبتدی بدنسازی شما بردارید،این است که دانش خود را بالا ببرید.

دانش خود را تا جایی که ممکن است در مورد موضوعاتی که مهم و مربوط به هدفتان است بالا ببرید مانند مواد غذایی و چگونگی اثر آن بر پیشرفت شما،نوع بدن و مواد غذایی مناسب آن،مکمل ها و زمان استفاده آن ها.

پیدا کردن برنامه بدنسازی بر اساس اهداف شما،و نوع بدنتان و جنسیت خود،بسیار مهم است.

تمام این اطلاعات به شما کمک میکند تا به اهداف خود برسید و به شما می آموزد که چطور آن را گسترش دهید.

بخش پنج از هفت:

چالش های بدنساز مبتدی

بدنسازی

1-انتظارات بی جا

نود درصد از مبتدیان این اشتباه را مرتکب میشوند.همه میخواهد که امروز به باشگاه بروند و فردا با بدنی همانند آرنولد از خواب بیدار شوند و بعد از چندین ماه تمرین ناامید میشوند و از تمرین دست میکشند یا شروع به استفاده از مکمل ها میکنند تا سریعا به حجم برسند که این بسیار خطرناک است مخصوصا برای آقایان، و همچنین برای خانم ها اگر که به آنچه که میخواهند سریعا نرسند،چربی سوزی برای مثال،و ناامید میشوند و ورزش را متوقف میکنند.

مراقب باشید،اگر سخت تمرین کنید،به آنچه که میخواهید میرسید.

بدنسازی

2-درد هفته اول

خب،همه ی ما فعالیت های روزانه ای داریم که بدنمان به آنها عادت کرده است و موقعی که ما یک فعالیت جدید به آنها اضافه کنیم مانند ورزش بدنسازی،بدنمان مقداری آسین میبیند و برای مدتی احساس درد داریم،این درد بعد از مدتی از بین میرود،مرقاب باشید چون همه ی مبتدیان این درد را تنها یک هفته به همراه خواهند داشت.

بدنسازی

3-چالش های تغذیه ای

همه ی مبتدیان چه مرد و چه زن باید نحوه ی تغذیه خود را تغیر دهند،همانطور که گفته شد تغذیه شاخصه ای بسیار مهم در هر ورزشی  است.و حتی در بدنسازی بسیار مهم تر است.مبتدیان تنها سه وعده در روز غذا میخورند که باید آن را به شش یا هفت وعده در روز افزایش دهند.بر اساس وزن،برنامه،نوع بدن و غیره.

برای اینکه این چالش را پشت سر بگذارید،ابتدا از دکتر خود بپرسید که بهترین رژیم غذایی برای شما بر اساس اصولی که بالاتر گفته شد برای شما چیست.دوم،وعده های خود را از سه وعد بزرگ به شش یا هفت وعده کوچک تقسیم کنید و در مرحله ی بعدی به عنوان یک مبتدی شما باید با مشکلاتی روبرو شوید که پس از مدتی بدن شما با آنها سازگار میشود.

تمام همت خو درا بکار گیرید تا موفق شویدـ

بدنسازی

4-روبرو شدن با مصدومیت

اغلب مبتدیان با این چالش روبرو میشوند.مصدومیت یک مشکل فراگیر  در هر ورزشی است اما این مشکل در بدنسازی با توجه به فشارهای فیزیکی و روحی بیشتر است.مصدومیت ها باعث از بین رفتن عضله هایتان شود ،ممکن است کمتر ورزش میکنید،کمتر استراحت کنید  یا بکلی ورزش را رها کنید،پس توصیه اینست که مبتدیان مراقب باشند،سخت تمرین کنند و مراقب بدن خود باشند تا بر چالش پیروز شوندـ

بدنسازی

5- هیچ دارویی را برای نتایج سریع استفاده نکنید،ابتدا از دکتر خود بپرسید،چون این یک اشتباهی است که تقریبا تمام بدنسازان مبتدی خانم آن را انجام میدهند و ممکن است که به بعضی از قسمت های بدنشان آسیب بزنند.

بخش شش از هفت:

بدنسازی

این نکات را رعایت کنید

1-انرڗی را بالا نگه دارید.به عنوان یک مبتدی شما باید خود را با انگیزه نگه دارید تا اینکه به هدف خود برسید،چون اگر شما انگیزه خود را از دست دادید،شما مسیر پیروزی خود را برای رسیدن به هدفتان را نیز از دست میدهند.

بدنسازی

2-پیشرفت خود را ثبت کنید.این یکی از مهم ترین کارهایی است که باید تمام مبتدیان آنرا انجام دهند،پیشرفت خود را محاسبه کنید و یادداشت کتیط چون این کمک میکند تا به زودی به هدفتان برسید و خطاها و از بین رفتن انگیزه را کنترل کنید،این شما را با انگیزه نگه میدارد تا وقتی که به هدفتان برسید.

وسایل ضروی را خریداری کنید.این شما را برای رسیدن به هدفتان یاری میکند.

برنامه غذایی،جدول مواد غذایی،محاسبه کننده چربی،کیف باشگاه

بدنسازی

بدنسازی

بدنسازی

بدنسازی

بخش هفت از هفت:

از قانون های طلایی پیروی کنید.

به عنوان یک مبتدی چه خانم یا چه آقا ،شما باید این قوانین را در ذهن داشته باشید.

تمرین سخت

بدنسازی

تغذیه مناسب

بدنسازی

خواب مناسب

بدنسازی

ما اینها را قوانین طلایی می نامیم زیرا هر بدنساز مبتدی آنها را رعایت کنید ،قطعا به هدف خود و بالاتر  خواهد رسید.

 

محمدرضا خورشیدی 

ترجمه و نگارش توسط سایت تخصصی و آموزشی بدنسازی - WWW.BADANSAAZ.IR


:: امتیاز: نتیجه : 4 امتیاز توسط 13 نفر مجموع امتیاز : 45

:: بازدید : 3863
::

:: ارسال شده در: مقالات آموزشی , علم تمرین ,
:: مطالب مرتبط: بدنسازی بانوان برای تقویت عضلات بالا تنه , نکات مهم در بدنسازی که باید بدانیم , برنامه تمرینی دواین جانسون (راک) برای داشتن عضلات پر قدرت , بهترین برنامه بدنسازی برای افزایش حجم , آشنایی و بررسی بیش از 30 مکمل بدنسازی , برنامه های تمرینی بدنسازی بصورت نرم افزار برای کامپیوتر , آموزش حرکات تقویت عضلات پا بصورت تصویری , آموزش حرکات بدنسازی فیله کمر با تصویر , آموزش حرکات بدنسازی پشت بازو بصورت کامل با تصویر , آموزش حرکات تقویت عضلات سرشانه بصورت کامل ,
نویسنده : پیمان
تاریخ : [سه شنبه 28 فروردين 1397 ] [ 1:59]
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 58
» کل نظرات : 233
stat آمار کاربران
» افراد آنلاین : 6
» تعداد اعضا : 476

onlineuser کاربران آنلاین

servertime آمار بازدید
» بازدید امروز : 734
» باردید دیروز : 1,392
» ورودی گوگل امروز : 90
» ورودی گوگل دیروز : 214
» بازدید هفته : 8,554
» بازدید ماه : 24,806
» بازدید سال : 355,153
» بازدید کلی : 3,029,411